Sveland cup - Resultat-

2014-05-21 ♥ 15:46:26
I lördags så var jag ju som sagt på tävling, det var båda kvalen i Sveland cup och det var första gången vi skulle hoppa 90 cm på tävling. 
Jag var inte så nervös utan mest taggad, när jag gick banan inför kval 1 kändes det bra, det var svåra banor men Agnes hjälpte mig verkligen hur jag skulle rida på dom olika ställerna. Framhoppningen börja super, han var extremt lydig och fin. Sen när vi kom in på banan börja det bra, sen skulle vi komma från en båge in till en kombination, och så kändes det som han tveka lite så jag la på spöt och då tog han världens hopp och jag ramlade av.. Va så sjukt besviken på mig själv, för Amber var så fin så kändes som jag förstörde allt helt.. Men va bara att ladda om till nästa runda.

Efter några timmars väntan var det dags för kval 2, banan var mycket svårare den här gången, Men på framhoppningen så var Amber jättefin och det kändes bra, så kom vi in på banan och dom 3 första hindrerna gick super, sedan skulle vi in på en bred oxer ifrån ett hörn (där jag nästan bestämt mig att han skulle stanna..) så han kände av det och stannade, så kom vi igen och då stannade han också... 
Var så besviken på dom här rundorna, nu har jag iallafall lärt mig att ALDRIG tänka att - där är ett hinder som han skulle kunna stanna på, även fast han aldrig stannar med mig.. 
Men jag är jättenöjd med alla andra hinder !

Jag har tänkt på dom här rundorna i flera dagar och varit så besviken på mig själv för Amber var super, men som mamma sa kan det varit mycket närver även fast jag inte kände av dom,  Så nu laddar vi om och kollar nya tävlingar igen, det kan inte gå bra alla gånger. 
 
Jättefina bilder Lisabeth tog !
 
Här är två jättefina bilder Anna tog !!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du glömt bort bloggen?:o

2014-05-25 ♥ 09:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej ! Jag Heter Emma Strand och bor lite utanför göteborg. Jag är 16 år och går alltså mitt sista år på högstadiet. Det ni kommer få läsa om i bloggen är mitt liv, outfit,shopping. min foderponny Amber, träning och mycket mer ! Hoppas du gillar det och stannar.