Tränings tips

2013-03-24 ♥ 13:50:00
tänkte dela med mig lite av tränings tips som jag tycker är bra..
 
  • Först är det viktigt att  verkligen bestämma sig att man ska börja träna och sånt, sätta upp lite mål som passar just dig och sedan köra.
  • Skaffa lite nya träningskläder det gör alltid det roligare att träna med lite nya kläder ;) 
  • Gör ett veckoschema varje vecka där du bestämmer dagar du ska till gymmet/springa/gå. 
  • Fixa en grym lista med massa låtar just du gillar att träna till.
  • Försök att sluta med alla godsaker du mår mycket bättre dagen efter och blir ännu mer peppad till att börja träna men ibland är det viktigt att ha en dag du äter godsaker. 
  • Sedan om man vill träna hemma och sånt så finns det mängder av övningar att göra, (gjort ett inlägg där jag tipsa om det)  Men om man gör olika övningar hemma är det viktigt att byta då och då kanske var 4 vecka, för kroppen blir tillslut van med att göra just dom övningarna och då blir det inte lika jobbigt.. 
 
Det finns säkert mängder av mer tips, men tycker dom här 6  är viktiga iallafall för mig, sedan är vi alla olika så dom här tipsen kanske inte alls passar just dig men då gäller det att prova på olika saker och se va du själv gillar. 
 
Jag försöker vara på sportlife 3 gånger i veckan under dom tre gångerna brukar jag gå på tre pass.
Det är MRL där du tränar (mage,rumpa,lår) det här hur roligt som helst, lite svårt dem första gångerna men sedan blir det jätte skoj och grym träning !! 
Sedan brukar jag gå på indoor walking där du tränar på en cross trainer, det är mycket intervall träning men riktigt roligt.
Sedan är det body pump, första gångerna jag va där va det bara jobbigt och kände att man inte hängde med.. Man jobbar med en stång och olika vikter sedan så gör man olika grejer för att träna hela kroppen, Det är hur roligt som helst. Om du vill testa det och det är första gången tycker jag man ska gå på en teknik som brukar vara passet innan.. 
 
Här är lite tips från mig ställ gärna frågor så ska jag försöka svara..
                  
                  
                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej ! Jag Heter Emma Strand och bor lite utanför göteborg. Jag är 16 år och går alltså mitt sista år på högstadiet. Det ni kommer få läsa om i bloggen är mitt liv, outfit,shopping. min foderponny Amber, träning och mycket mer ! Hoppas du gillar det och stannar.