Utan västen kunde jag varit förlamad

2014-02-14 ♥ 14:27:00
Fick en fråga om jag hade väst när jag ramlade av och tack och lov hade jag det !!
 
Min doktor sa det till mig när jag berätta vad som hänt så sa han - Skulle inte du haft västen skulle du antagligen varit förlamad om du hade haft otur
När han sa det fick jag sån gåshud, att en sån lätt grej kan rädda ens liv, det är många inom hoppningen som rider utan väst men det är en sak jag aldrig kommer göra även fast jag fyller 18 år sen får ju alla göra som dom vill. 
Men jag själv tycker alla borde tänka till en extra gång  om man skall hoppa eller kanske rida ut, hur duktig du än är eller hur duktig/lugn än hästen är kan faktiskt olyckan vara framme en dag...
 
Nu fick du svar på din fråga och samtidigt kunde jag säga lite vad jag tycker och tänker ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej ! Jag Heter Emma Strand och bor lite utanför göteborg. Jag är 16 år och går alltså mitt sista år på högstadiet. Det ni kommer få läsa om i bloggen är mitt liv, outfit,shopping. min foderponny Amber, träning och mycket mer ! Hoppas du gillar det och stannar.